HTML

Tétényi Éva múltja

2012/04/21

A hiteles tájékoztatásért emelem fel a hangom, és azonnali sajtó helyreigazítást kérek a Magyar Nemzet Online-tól. A mai napon megjelentetett írás alapot adhat a jóhírnév besározására, mivel egyoldalúan, és nem teljes körűen ad tájékoztatást az Archicon stúdió szakértői munkájáról.

A szakmai függetlenségért és a szakértők becsületének megőrzéséért ragadok tollat, és közlöm, hogy Tétényi Éva, mint építész, településtervező, műemlékvédelmi szakmérnök, városépítő- és városgazdasági szakmérnök szerződéses kapcsolatban állt Riz Levente (FIDESZ) vezette, XVII. kerület – Rákosmente Önkormányzatával, továbbá tagja a győri Borkai Zsolt (FIDESZ) polgármester által felkért tervtanácsnak. Büszke vagyok arra, hogy a VI. kerület - Terézvárosban Farkas György (FIDESZ) polgármestersége alatt főépítészként, az idén 10 éves Andrássy út világörökségi programot dolgoztam ki, sőt az érintett kerületek MSZP-s, SZDSZ-es városvezetőivel rendszeresen konzultáltam, valamint a védett terület Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármestersége idején nyerte el a kiemelkedő rangot. Ebben az összefüggésben segítettem Weinek Leonárd (SZDSZ) XIV. kerület - Zugló polgármesterének is.

Sőt Esztergomban Meggyes Tamás (FIDESZ) világörökségi szakértője voltam évekig, és jelenleg az Esztergom-Nyergesújfalu kistérség elnökeként a „Limes” világörökségi program térségi kezelési tervét állítjuk össze. Folytatva a sort a fideszes vezetésű Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat részéről napi munkakapcsolatban álltam Firtl Mátyás (FIDESZ-KDNP) alelnökkel, és a megyei főépítészi munkát Szakács Imre (FIDESZ) elnök úr ajánlásával fogadtam el. A Kormányzati Negyed bíráló bizottsági tagságát pedig a Magyar Építész Kamara főtitkáraként láttam el. Verók István (MSZP) terézvárosi polgármestersége alatt hagytam el a Fővárost, mert nem voltam hajlandó kiszolgálni a túlzó befektetői igényeket. Legutóbb pedig Tarlós István főpolgármester kulturális városfejlesztési koncepciójának kialakításában, és a világörökségi törvény előkészítésében vettem részt.

Mindezeket figyelembe véve határozottan visszautasítom, hogy jelenlegi polgármesteri tevékenységemet a köztisztviselőként és szakértőként végzett munkámmal összemossák. Kiállok a szakmai függetlenségért és a szakértők becsületéért, hiszen a megalapozó tanulmányoknak, tanácsoknak nem politikai, hanem minden esetben tudományos alapja kell, hogy legyen. Gondolom, hogy ilyen okból döntött úgy az Országgyűlés, (Országgyűlés 35/2010. (IV. 18.) OGY határozata a 2012. év világörökség éveként történő megünnepléséről) hogy 2012 a világörökség éve lesz Magyarországon, és nem az én kedvemért nyilvánította azzá.

komment

mindhaul
süti beállítások módosítása